09 - 01 - 2014 - Slogan en logo voor Workum
 Ook het nieuwe logo, of beeldmerk - hoe moet je het in goed Nederlands precies noemen? - van de stad Workum werd gepresenteerd. Het bestaat uit een afbeelding van de 'dikke toer' en een zeiljacht, gevat in een hart dat op zijn beurt ook weer de vorm heeft van een pompeblêd. Daaronder de tekst 'van harte Workum'. Werkelijk prachtig. Een en ander kan daadwerkelijk concurreren met de beroemde leus 'er gaat niets boven Groningen', een slogan met afbeelding waadoor ook de diverse instanties in Workum die zich hiermee hebben beziggehouden, zich hebben laten inspireren, zo vertelde Theunis Wouda. Het Workumer equivalent is ontworpen door Bistra Hristova (38) en Aleksey Shishkov (47). Bistra is grafisch ontwerpster en ontwierp het beeldmerk, haar levenspartner Alexsey nam de aansprekende tekst voor zijn rekening. Hij studeert toeristenmanagement in Haarlem. Aleksey en Bistra komen oorspronkelijk uit Bulgarije en ze waren woensdagavond zelf aanwezig om door Theunis Wouda in het zonnetje te worden gezet. Hun ontwerp is unaniem uit zeventig inzendingen als het beste gekozen door onder meer ook de kunstkringen die in Workum actief zijn, zo vertelde Theunis.
<< Terug
|