15 - 07 - 2013 - Zomers prijzenfestival in Friesland
Erop uit campagne om late boekers over de streep te trekken
De zomervakantie is begonnen in Nederland. Het koude voorjaar en de recessie hebben invloed op het boekgedrag van de toerist. Friesland zet daarom extra in op een zomercampagne. Tijdens de 'Erop uit-weken' maakt de (potentiële) toerist iedere maandag, woensdag en vrijdag kans op gratis toegangskaartjes voor attractieparken, evenementen en kan men zelfs een compleet verzorgde vakantie naar Sneek winnen.
Friesland staat vooral bekend om haar watersportproduct. Dat er naast water nog veel méér is, is nog lang niet bij alle consumenten bekend. In de toeristische campagne van Beleef Friesland, de toeristische promotieorganisatie van Friesland, draait het dit jaar om 'water en méér'. Na de thema's ‘watersport’ en ‘fietsen en wandelen’ staan in de zomerperiode de vele evenementen en attracties in de spotlight in de deelcampagne 'Erop uit in Friesland.
In de zomermaanden staat Friesland bol van grote en kleine evenementen, zoals de Sneekweek, Glemmer, Skutsjesilen, het Zandsculpturenfestival en de Ballonfeesten in Joure. Ook attracties, zoals het Kameleondorp Terherne, Aquazoo Leeuwarden, KlimAvontuur in Appelscha en het Woudagemaal in Lemmer bieden een mooi zomerprogramma.
Om in te spelen op de recessie en het late boekgedrag heeft Beleef Friesland in samenwerking met de toeristische sector een grote winactie op touw gezet. Deze ludieke campagne wordt ingezet via een tv-commercial, social media, print en de website (www.beleefFriesland.nl/eropuit). Beleef Friesland hoopt dat dit de toerist net dat extra zetje zal geven om voor Friesland te kiezen.
<< Terug
|