27 - 03 - 2013 - Interessante jaarvergadering
Even over acht uur kon voorzitter Henk Visser van de Stichting Promotie Workum woensdagavond in de Klameare een veertigtal leden verwelkomen op de jaarvergadering van deze Stichting. Een voorstel om de politie uit te nodigen voor een lezing, over onder andere de vraag hoe te handelen bij een overval, werd door de meerderheid verworpen. Het bestuur vraagt de leden om na te deken over een pakkende slogan voor Workum. De financiën over het jaar 2012 werden belicht en toegelicht door de scheidende penningmeester, Henk Gorter. De kascommissie, bij monde van Vincent Stumpel, meldde dat het 'niet goed' maar zelfs 'perfect' was. Henk Visser sprak de scheidende bestuursleden, Klaas van der Heide, Siete Koch en Henk Gorter toe en bedankte hen
 De scheidende bestuursleden. Vanaf links Siete Koch, Henk Gorter en Klaas van der Heide. Wat mooi dat er altijd weer mensen kunnen worden gevonden voor het vervullen van bestuursfuncties in stichtingen en verenigingen als Promotie Workum. Daarom petje diep of voor deze mensen, maar uiteraard ook voor de nieuwe bestuursleden. |
voor hun inzet voor de Stichting Promotie Workum. Na de pauze werden de nieuwe bestuursleden voorgesteld aan de vergadering. Ze hebben al een tijdje meegelopen met de bestuursvergaderingen en bij de activiteiten. Eén van deze activiteiten was het organiseren van de Pietenpuzzel. De nieuwe bestuursleden zijn Jolanda Galema (de nieuwe penningmeester), Greet Alberts, Claudia Pronebner, Terry Kuperus, Ype van der Werf en Theunis Wouda, de toekomstige voorzitter. Een frisse wind door het bestuur van de Stichting Promotie Workum!
Dan is het woord aan Silvia Hania, voorheen woonachtig in Workum, voor een lezing over 'Eerste hulp bij social media'. Via een PowerPoint presentatie laat zij een aantal facetten voorbijkomen, zoals Faceboek waarvan in Nederland 7,3 miljoen mensen gebruik maken. Dagelijks nemen 4,3 miljoen een kijkje op hun Faceboek. In Workum zijn dat 1460 mensen boven de 13 jaar. Dan is er Twitter, waarvan 3,2 miljoen mensen gebruik maken. Dagelijks twitteren 1,5 miljoen Nederlanders. Via Twitter kan men contacten leggen, in gesprek gaan, informatie uitwisselen, oproepen doen en hulp inschakelen bij het onderhouden van websites. Twitter heeft een 24-uurs klantenservice. Linkedin heeft 3,2
 Silvia Hania |
miljoen gebruikers, waarvan 0,3 miljoen dagelijks. Hiermee kan men netwerken, kennis delen en vacatures bekijken. You tube heeft 6,9 miljoen gebruikers waarvan 1 miljoen dagelijks. You tube is op één na de grootste zoekmachine. Google staat op nummer één.
Gebruikers blijken Pinterest steeds méér te gebruikers als een snort hulpmiddel bij projecten, zoals het inrichten van een huis, het samenstellen van een maaltijd, het voorbereiden van een bruiloft, het uitstippelen van een vakantie, het planners van een kinderfeest. Elk project krijgt zo zijn eigen 'prikbord'. 'Was nog belangrijker is: als je met een dergelijk project bezig bent, kun je gelijkgestemden zoeken en hen volgen. Zo krijg je eigenlijk vanzelf inspiratie voor wat je bezighoudt.
Hoe zou het in Workum kunnen? De doelgroep wordt gevormd door de toeristen die de stad bezoeken. Laat zien wat er allemaal te koop is! Geef bijvoorbeeld een overzicht van de winkels. Kondig acties aan en geef uitleg. Op Faceboek evenementen aankondigen, tips geven, nieuwsberichten verspreiden en reageren op berichten. Op Twitter mensen welkom heten die over Workum twitteren. Vragen beantwoorden. Een duidelijk verhaal van Silvia waarmee de aanwezigen uit de voeten kunnen en hun voordeel kunnen doen. Na enkele vragen nog beantwoord te hebben bedankt Henk Visser haar voor haar interessante uiteenzetting. Bij de terugblik blijkt dat de Winterfair met zestig deelnemers een succes is geweest. Ook de pakjes aan de gevel tijdens Sinterklaas en Kerst gaven een feestelijke aanblik. De Pietenpuzzel mocht zich verheugen in een groot aantal deelnemers. Het was gewoon gezellig in de stad. Bij de vooruitblik komen een aantal activiteiten voorbij waaronder de koopzondagen en de koopavonden. Een kleine commissie heeft de muziektent weer 'nieuw Leven ingeblazen' door optredens te organiseren tijdens de zomermaanden. Ook werd er gesproken over de herziening van de plattegrond en dit in een oplage van 20.000 stuks. Vorig jaar was de oplage 10.000. Dan wordt er gewerkt aan de verlichting van de toren en de kerk met led verlichting. Een permanents geluidsvoorziening is een wens van het bestuur. Deze kan clan bij en met verschillende evenementen gebruikt worden. Het bestuur krijgt fiat van de vergadering, zodat dit verder uitgewerkt kan worden. Na een paar vragen in de rondvraag sluit de voorzitter de vergadering. Er kan gesteld worden dat de Stichting Promotie Workum bruist!
<< Terug
|