HOME FOTO'S INFORMATIEF BRIJBEK LINKS CONTACT
Choose your language:      nederlands   deutsch   English   Francais nieuws agenda activiteiten

Archief:

2021
  • 15 juli
  • Onrust op Camping It Soal in Workum
  • 'Onze' skûtsjes klaar voor IFKS
  • Een nieuw vlaggenschip
  • Glasvezelstation wordt verplaatst
    >> meer

    2020
  • Muzikant
  • Fyftich jier lyn 31 december
  • Raad denkt goed om kinderen in armoede
  • Op de weegschaal van de tijd
  • Bepaald geen hamerstukken
    >> meer

    2019
  • Geweldig entertainment
  • Noard 74
  • Plaatselijk Belang
  • Verkiezing
  • 'Fyts 'm it nije jier yn!'
    >> meer

    2018
  • Fyftich jier lyn
  • Voetbalcafé een succes
  • Nieuwjaarsconcert Crescendo
  • Bibliotheek
  • Tarief liggelden aangepast
    >> meer

    2017
  • Rebus
  • 21 december 1967
  • Beoogd college
  • Duurzaamheid
  • Kunstbezit Súdwest-Fryslân
    >> meer

    2016
  • Life is Beautiful
  • Fyftich jier lyn
  • Wat sille we no beleve?!!
  • 3 januari Nieuwjaarsborrel Workum
  • Workum van Vroeger en Nu
    >> meer

    2015
  • Carbidschieten op de Stedspolle
  • Fiiftich jier lyn
  • Workum van Vroeger en Nu
  • Kwart miljoen voor Culturele Hoofdstad
  • Album Cor Hunia
    >> meer

    2014
  • Carbid schieten
  • Extra raadsvergadering over lijnopstel
  • Een gezond 2015
  • ‘Nieuwe woorden bij een oud verhaal’
  • Album Cor Hunia
    >> meer

    2013
  • Album Cor Hunia
  • Ernst Langhout en Johan Keus gast op n
  • Opbrengst Serious Request in Workum
  • Nieuwjaarsgroet
  • Workum van Vroeger en Nu
    >> meer

    2012
  • Rock en loll
  • Carbid schieten
  • Veel strijd bij het Ypie van der Werf
  • Loopgroep Workum zoekt trainer!
  • Workumse kunstenaars in Galerie De Ver
    >> meer

    2011
  • Rock en loll 2012
  • Een nieuwe Brijbek
  • Kerstnachtdienst
  • Skil en Nonnestrjitte
  • Brandweer rukt uit voor schoorsteenbra
    >> meer

    2010
  • Rock en Loll 2010
  • Vereniging van de maand
  • workum.nl agendabureau van Workum
  • Ypie van der Werf toernooi
  • Rock en Loll in voorbereiding
    >> meer

    2009
  • Rock en/of Loll
  • Wie maakt de mooiste winterfoto van Wo
  • Album Willem Twijnstra 13c en 14a
  • Nij Marienacker
  • Album Willem Twijnstra
    >> meer

    2008
  • Informatiebijeenkomst en condoleancere
  • Bijeenkomst in Workum druk bezocht
  • Vogelshow
  • FISKKOPPEN
  • Gasexplosie Buterikkers
    >> meer

    2007
  • Slotavond Workum 1100
  • Slot Workum 1100
  • Opening HIP
  • WINTER IN ZWEMBAD DE ROLPEAL
  • Slotavond Workum 1100 jaar
    >> meer

  • 29 - 03 - 2012 - Moordvrouw zet Friesland goed op de kaart

    De afgelopen tien weken hebben wekelijks zo'n 1,7 miljoen kijkers met Friesland kennis gemaakt door de politieserie Moordvrouw. Producent Endemol, RTL 4 en Fryslân Marketing maken de balans op voor een mogelijk vervolg. Afgelopen vrijdag is de laatste aflevering op RTL 4 door 1,5 miljoen mensen bekeken.

    Tien weken lang was Friesland het decor van deze nieuwe, spannende serie, met in de hoofdrol Wendy van Dijk. Ook in 'ons eigen' Workum zijn - als gemeld - opnamen gemaakt. De eerste aflevering van Moordvrouw op 20 januari was een kijkcijferknaller met 3,3 miljoen kijkers, mede dankzij de finale van The Voice of Holland. De volgende afleveringen scoorden gemiddeld ruim 1,7 miljoen kijkers per aflevering, een fantastisch resultaat!

    Moordvrouw blijkt aan to slaan bij de beoogde doelgroepen. In vergelijking met andere dramaseries kijkt vooral de doelgroep van 20-49 jaar naar Moordvrouw. Opvallend is dat de serie ook bij vrouwen goed aanslaat. Fryslân Marketing is blij verrast door dit kijkcijferprofiel. Er is daarmee een basis gelegd voor een vervolg. RTL en Endemol willen graag door. Fryslân Marketing beraadt zich hier nog op.

    Fryslân Marketing is trots op het bereikte resultaat. "Friesland is weer op de kaart gezet. We bereikten er wekelijks een miljoenenpubliek mee," aldus directeur Paul van Gessel van Fryslân Marketing. "We gaan op basis van de behaalde resultaten met elkaar in gesprek voor een mogelijk vervolg. Fryslân Marketing wil haar achterban bier nauw bij betrekken en de daadwerkelijke effecten meten. Zo wordt er opnieuw een imago onderzoek uitgevoerd."

    Gezien de stroom reacties op internet verwacht Fryslân Marketing een impuls in het toerisme. Veel mooie locaties in Friesland zijn door Moordvrouw onder de aandacht gebracht. Daarnaast heeft Friesland extra aandacht gekregen in de media tijdens de opnames en rondom de uitzendingen. De serie wordt dit jaar ook uitgezonden in België.

    Hoewel de naamsbekendheid van Friesland in Nederland bijna 100 % is, denken veel mensen vooral aan water, bootjes en de Elfstedentocht. Mede door deze serie heeft Fryslân Marketing willen laten zien dat Friesland meer is dan dat. Moordvrouw is een onderdeel van een grote Friese promotie campagne. Het televisieprogramma heeft de mogelijkheid gegeven om het échte Fryslân in al zijn facetten te laten zien in een natuurlijk decor.

    Ruim 2 miljoen toeristen weten jaarlijks de provincie Friesland te vinden. Doelstelling van de campagne is dit aantal jaarlijks met 3 % te laten toenemen.



    << Terug
    Touristinfo

    Tapijthal Workum    Op de hoek van de stal    
    NEDCAD    Bouma kraanverhuur    
    Roelof Fopma    Jopie Huisman Museum    
    Thijs van der Meer Slagerij    De Jong Workum Financieel Advies    
    Touwspecialist    Makelaardij P.J. de Jong    
    Organische meststoffen Culterra    Hunia's Drukkerij    
    link naar groenbloem